Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Jak wyłączyć włączanie obiegu wewnętrznego na wstecznym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Jak wyłączyć włączanie obiegu wewnętrznego na wstecznym

    Witam kolegów,

    Trochę mi głupio tutaj o tym pisać ponieważ muszę się przyznać do wpadki. Podczas szybkiego mycia na bezdotykowej bezmyślnie przytrzymałem strumień wody na swoim rekinie. Ciśnienie spowodowało wyrwanie plastiku z podstawy - solidne mięso puściłem pod swoim adresem no ale stało się. Efekt głupoty - rekin do wymiany

    Po demontażu starego rekina na lakierze pozostał duży placek silikonu, którym była uszczelniona podstawa. Czy macie jakiś sposób na usunięcie silikonu bez uszczerbku dla lakieru? Zastanawiam się nad zmywaczem/zmiękczaczem do silikonu, stosowanym w armaturach łazienkowych i kuchennych ale obawiam się, że może być zbyt agresywny dla lakieru.

  • #2
    [O2] Jak wyłączyć włączanie obiegu wewnętrznego na wstecznym

    Witam,
    W klimatroniku podczas jazdy na wstecznym lub przy włączeniu spryskiwaczy włącza się obieg wewnętrzny powietrza. Chciałbym wyłączyć tą funkcję. Czy znacie może sposób gdzie można to zrobić w VCDS?
    Będę wdzięczny za każdą pomoc.

    Pozdrawiam Damian
    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

    Smarowanie zapewnia

    Komentarz


    • #3
      Moim zdaniem nie ma takiego miejsca...

      Dlaczego chciałbyś to wyłączyć?

      Komentarz


      • #4
        O tej funkcji mówimy w OII przed FL?

        Komentarz


        • #5
          greg44, tak przed FL
          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

          Smarowanie zapewnia

          Komentarz


          • #6
            Dziwne... :shock:
            Nie zauważyłem- muszę sprawdzić... :?:
            Ale skoro nic o tym nie wiem, a jest- to chyba jakoś mi nie wadzi... :idea:
            Co oczywiście nie znaczy, że innym też nie powinno...
            Perfect Service by DGW

            Komentarz


            • #7
              Słychać wyraźnie po zmianie tonu dmuchawy jak ta wchodzi na obieg wewnętrzny - natychmiast po wrzuceniu wstecznego lub przy przytrzymaniu spryskiwaczy. Chodzi o to, aby zredukować zasysanie do wnętrza spalin i oparów płynu do sprysków - taki ten VAG jest sprytny Funkcja opisana w manualu technicznym VAG jako dostępna w Climatronicu i Climaticu z tamtego okresu (przed-FL), nie jestem natomiast pewien czy wspomina o niej sam podręcznik użytkownika Octavii. Nie objawia się kontrolką, ale słychać że się załącza recyrkulacja. Mi to zupełnie w niczym nie przeszkadza - już bardziej denerwujące jest automatyczne włączanie tylnej wycieraczki razem ze wstecznym biegiem, jeśli ta rozmaże po szybie jakieś błotko (działa oczywiście przy włączonych przednich wycieraczkach).

              M.
              666 4U

              Komentarz


              • #8
                Ja bym chciał to wyłączyć, pomóżcie
                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                Smarowanie zapewnia

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez beaviso
                  Climaticu z tamtego okresu (przed-FL)
                  Jest także dostępna w wersjach po liftingu ale tylko do pewnego rocznika. Mam taki panel założony u siebie.

                  Zamieszczone przez beaviso
                  już bardziej denerwujące jest automatyczne włączanie tylnej wycieraczki razem ze wstecznym biegiem, jeśli ta rozmaże po szybie jakieś błotko (działa oczywiście przy włączonych przednich wycieraczkach).
                  To akurat mam wrażenie, że da się wyłączyć. Jestem niemal pewien, że widziałem gdzieś w VCDS wzmianki o tym.

                  Zamieszczone przez D2mian
                  Ja bym chciał to wyłączyć, pomóżcie
                  Tak jak pisałem, moim zdaniem nie da się tego zrobić. Z czystej ciekawości, dlaczego chcesz tą funkcję wyłączyć. Dla mnie, szczególnie ta działająca na spryskiwanie szyby, jest bardzo pożyteczna.

                  Komentarz


                  • #10
                    i ja nie spotkałem się z czymś takim. D2mian, tak lubisz zapach spalin mieć w kabinie? Jak pierwszy raz spotkałem się z tym w VW Polo, był to jeden z ciekawszych przejawów sprytu tej platformy.

                    Podobny mechanizm występuje, kiedy używasz spryskiwacza przedniej szyby - jeśli robisz to odpowiednio długo na włączonej dmuchawie, także usłyszysz, że elektronika włączyła obieg zamknięty recyrkulacji powietrza w kabinie.

                    Taka sprytna jednostka.
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz


                    • #11
                      Wlaczanie obiegu wew. bylo juz w Fabii I. Przynajmniej ja tak mialem. Mi to nie przeszkadzalo, aczkolwiek po pewnym czasie zaczely sie problemy ze sterowanie klapy, ktora realizuje ta funkcje. Po prostu zbyt czeste uzywanie tego mechanizmu wplywalo znaczaco na jego zywotnosc. Gdzies w sieci widzielem poradniki jak to wyczyscic w razie problemow. Czasami adaptacja pomagala pozbyc sie problemu blokujacej sie klapki.
                      Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                      Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                      Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X